Mangler du kunder på din hjemmeside? Så er det på tide at SEO optimere
Synes du selv, at du har en flot og indbydende hjemmeside? Har du et attraktivt produkt- eller service, som du gerne vil sælge til kunder? Så kan det være du skal til at arbejde med din SEO optimering. SEO står for søgemaskineoptimering og er et værktøj, som mange virksomheder benytter for at få flere hits online.
Optimer gennem dine kunders øjne
Hvad klikker man på, når man er kunde og søger efter en vare- eller service på Google. Tænk over hvilke artikler, som du selv fortrinsvis ville vælge, når du søger på Google. For det meste, så klikker folk nemlig ind på de mest fængende artikler, som ligger i toppen af Googles søgeresultater.
Dette er ikke helt tilfældigt bestemt. Google har nemlig en algoritme, som bestemmer, hvilke artikler som ligger højest på listen over søgeresultater. Og det er netop ofte disse hits, som vi trykker på, når vi søger på Google.
Søgemaskineoptimering handler om organisk at skyde din hjemmeside til tops, så dine potentielle kunder trykker direkte ind på din hjemmeside som noget af det første.
Hvordan bliver man ekspert til SEO?
SEO handler om organiske optimeringsredskaber, derfor er det noget, som alle kan lære. Mange vælger at tage et kursus i SEO, for at lære at mestre de strategier, som man skal bruge for at få flere hits på sin hjemmeside. På et SEO kursus vil du blandet andet lære:
- Hvordan man lavere en søgeordanalyse
- Hvordan man bruger hensigtsmæssige søgeord, så de passer til Googles algoritme
- Hvordan man strukturerer sin hjemmeside, så den er nem for Google at finde
- Hvordan man guider sine læsere
- Hvordan man skriver en god SEO-tekst
- Hvordan man laver linkbuilding-artikler
Du lærer alle disse trin inden for SEO på dit kursus, og hvordan du fremover kan bruge dem til at optimere din hjemmeside.