Er din webshop tillidsvækkende?
Hvis du driver en webshop, ved du allerede, hvor vigtigt det er at trække brugere ind på dit site. Derfor bruger de fleste med en online shop også et betragteligt beløb på at søgemaskineoptimere og på at bruge de rette beløb på Google Ads annoncering, så der opnås maksimal synlighed på produkter og kategorier.
Men har du helt styr på, om din webshop nu også er tillidsvækkende? Vi giver 3 gode bud på, hvordan du kan skabe en mere tillidsvækkende webshop.
Vis andre mennesker
Der sker noget med hjernen, når vi ser andre mennesker på hjemmesider. Det vækker tillid, fordi vi ser andre ”som os slev”, der bruger et produkt. Forbrugere er naturligvis oplyste nok til at vide, at det er en del af reklamen, men underbevidst er det med til at blåstemple et produkt. Særligt når vi ser mennesker med smil og glad adfærd, har det en større effekt. Derfor skal du huske ikke kun at have billeder af dine produkter, men også mennesker, der er glade og smilende. Bestil ny webshop med styr på designet, hvis din hjemmeside ikke er tillidsvækkende. Det giver mere omsætning.
Mærkeordninger kan gøre en forskel
Nogle mærkeordninger kan gøre en stor forskel i den måde, hvorpå dine kunder oplever dit site. Et af de vigtigste er E-mærket, som signalerer, at der er tale om en reel og legitim webshop. Det kan synes overflødigt, men i nutidens IT-miljø findes der desværre rigtig mange hjemmesider, der udelukkende har til formål at snyde forbrugere. Derfor er tillid så vigtigt, og her er E-mærket med til at blåstemple din forretning.
Husk desuden, at der findes andre gode måder at grafisk skilte på. F.eks. kan du signalere med, at du har SSL kryptering og tilbyder sikker betaling. Støtter du et godt og nobelt formål, kan du også vælge at reklamere med dette.
Sørg for gode tekster
Det kan ofte svare sig at lade en tekstforfatter eller kommunikationsmedarbejder stå for at udforme tekstindholdet på din webshop. Er den fyldt med kringlede formuleringer eller slå- og stavefejl, kan det nemlig virke afskrækkende. På grund af snyd og bedrag online, har kunderne meget svært ved at tolerere fejl, fordi det leder tankerne hen på SPAM-mails med fejl i oversættelserne o.l.
Bestil ny webshop med styr på designet og indholdet, hvis din hjemmeside ikke er tillidsvækkende. Det giver mere omsætning.