SEO for webshops

SEO for webshops

Folk, der driver e-handelsbutikker, ved, hvor vigtigt det er at få deres produkt fundet af potentielle købere. Det er et helt eget speciale, kendt som søgemaskineoptimering (SEO). Ud over de faktiske ord på siden, er der hundredvis af forskellige faktorer, der spiller ind i at optimere en online butik for mere synlighed og i sidste ende salg.

 

Sammen med dig, her er 7 enkle tricks til at få din e-handelsbutik fundet online.

1. Skyd efter den første side med søgeresultater på Google og Bing ved at bruge nøgleord klogt i emnetitler, beskrivelser, brødkrummer (de ord, der løber langs toppen af ​​siden), overskrifter, billedfilnavne og alt-tags (teksten, der popper op) op, når du holder markøren over et billede), og produktspecifikationer.

2. Sørg for, at dine billeder er søgemaskinevenlige med beskrivende filnavne for at hjælpe besøgende med at finde det, de leder efter.

3. Tilføj en blog til dit websted, så kunderne regelmæssigt kan se nyt indhold, der præsenterer nye varer, salg og andre kampagner, sjove fakta om din virksomhed eller de produkter, du sælger, og alle nye funktioner, der tilføjes til dit websted.

10 % af butiksejerne blogger om deres virksomheder, mens 20 % af folk søger efter blogs hver dag.

4. Tjek alle links på dit websted for fejl. Selv ét link kan fortælle Google, at der er andre sider på dit websted, og Google vil finde disse nye sider.

5. Brug sociale medier til at skabe forbindelser med kunder gennem hele købsprocessen … før de køber, under deres salg og efter at de har modtaget produktet. Det er trods alt en samtale, ikke en envejsreklame. Dette inkluderer naturligvis også din blog.

6. Sørg for, at dit websted er effektivt og opdateret. Websteder, der indlæses langsomt, har døde links og ikke fungerer på mobile enheder, vil afvise kunder – hurtigt.

7. Hold øje med dine konkurrenter – og de søgeord, de bruger – og brug disse ord også selv, når det er relevant. Du kan se, hvad folk søger efter (for at finde dit websted) i Google Analytics; det hedder “Hvad folk søger efter” i sidebjælken.

I dag, mere end nogensinde før, bruger forbrugerne deres smartphones til at foretage indkøb. Hvis du ikke allerede har gjort det, så sørg for, at dit websted er mobilvenligt/responsivt – og spørg dig selv, om dine konkurrenters websteder også er det.

Vil du læse mere? 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>