Sådan brander du din virksomhed online og lokalt

Sådan brander du din virksomhed online og lokalt

Hvordan vil du gerne øge dit salg? Vi ønsker alle at få flere kunder, men der er mange flere strategier til branding af en virksomhed. Den bedste måde at få spredt budskabet om dit nye produkt eller din nye tjenesteydelse på er gennem effektive markedsføringskampagner, der er rettet mod både online og lokale målgrupper. I denne artikel vil vi diskutere nogle af de mest effektive måder at brande din virksomhed på i begge disse sammenhænge!

Sociale medier

Igennem de sociale medier, såsom Facebook og Instagram, kan du nå ud til et bredt publikum og øge dit brandkendskab. Folk bruger sociale medier til at komme i kontakt med venner, familiemedlemmer, berømtheder og andre offentlige personer; hvorfor skulle de ikke tjekke en virksomhed, der er blevet anbefalet af en person, de har tillid til?

Sociale medieplatforme, som Facebook giver brugerne mulighed for at dele indhold med hinanden, ofte ved at klikke på “del” eller “synes godt om”-knapper. Det er en fantastisk måde at få spredt budskabet om din virksomhed på, men du skal sørge for, at det, du deler, er engagerende og overbevisende.

Annoncer

Betalt annoncering på sociale medieplatforme kan også være nyttigt; det giver virksomheder med begrænsede ressourcer mulighed for at målrette sig mod specifikke målgrupper og øge deres brand awareness ved at nå ud til folk, der ellers ville du måske ikke have hørt om dem.

Når du annoncerer på sociale medieplatforme, skal du sørge for, at dine annoncer er engagerende og overbevisende, så folk har lyst til at dele eller synes godt om dem! Hvis dette lyder kompliceret, skal du ikke bekymre dig; der findes mange virksomheder (som f.eks. vores!), der tilbyder prisvenlige annoncedesigntjenester.

Google

Når man søger på et produkt på google, som er den mest anvendte søgemaskine i verdenen, så gælder det om at blive vist, og gerne så højt som muligt. Søgemaskineoptimering er en proces, hvorved du kan forbedre din hjemmesides placering på Google, og dermed få flere salg.

Når du optimerer til søgemaskiner, er det vigtigste at huske på, at google ser på mange forskellige faktorer, når de bestemmer, hvor højt, et bestemt websted vises. Der er mange Do’s and Dont’s, og det kan være en jungle, så nye en professionel SEO-haj på denne side.

Lokalavisen

At få en annonce eller en rubrik i lokalavisen, kan også være nyttigt. At det står i avisen, vil brede budskabet om din butik, og det vil hurtigt gå fra mund til mund. Reklamer i dine konkurrenters butikker. Det er en god måde at overraske folk på, og du kan få nye kunder uden at bruge for mange penge.

Nogle papiraviser er gratis for virksomheder at annoncere i, men hvis din avis tager penge pr. annonce, så prøv ikke at gå over budgettet, for det bliver dyrt.

Flyers

Glem ikke flyers! Flyers er en billig måde at få budskabet ud på, og du kan dele dem direkte ud til folk på gaden eller sætte dem op på offentlige steder, hvor de vil være synlige for forbipasserende. Det bedste sted at uddele flyers, er hvor din målgruppe befinder sig.

Skriv et svar

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>