Vil du åbne en hjemmeside for din kro?
Der er i dag flere og flere virksomheder, firmaer og forretninger generelt, der må indse, at de er nødt til at være synlige online. Og det er både noget, der gælder, når det kommer til den lokale tømrer, frisøren i byen og sågar kroen.
For uanset hvordan vi i dag er beskæftiget, så forventer mange af vores kunder, at vi er til at finde online, og at de her også kan finde den information, som de søger om os. Kan de ikke det, kan det således betyde stor skuffelse og eventuelt også, at de henvender sig til vores online konkurrenter i stedet for.
Derfor er det en fordel at være synlig online
Er det noget, du frygter? Så kan det være, at du er en af de mange, der mener, at det er ved at være tid til, at du får oprettet dig online. På den måde kan du kommunikere med hele din målgruppe på én og samme tid lige såvel, som du kan tiltrække eventuelle nye kunder, der kan føre din forretning til større succes – og det gælder også for en kro i selv den mindste by.
Når man driver en kro, er der nemlig også flere grunde til at være at finde online. Det er for eksempel noget, der gør sig gældende med priser, åbningstider, muligheder for at leje lokaler, take away og meget, meget andet.
Sådan kommer du godt fra start
Hvis det er noget, som du synes, der lyder som en god ide, så bør du starte med at tage et kig online og her finde frem til et domæne, du kan gøre brug af. Når det er fundet og købt, skal du have et sted at lægge det, således det rent faktisk også kommer til at figurere online, og så det er muligt at søge frem.
Det betyder for eksempel, at du skal finde frem til et godt webhotel. For ligesom det gør sig gældende med et normalt hotel, som huser mennesker, så huser et webhotel hjemmesider.
Læs mere om webhoteller her.
Find den rette platform
Når du har styr på et domæne, og at det kan findes online, skal du finde den platform, på hvilken du kan bygge din hjemmeside. Og hvis du er ny inden for feltet, er det vigtigt, at du finder frem til en platform, der er let at have med at gøre som redaktør. Derfor bør du tage et kig på de nemme, hurtige og billige løsninger, der er at finde på markedet, og som også er gode for nystartede og mindre hjemmesider, der ikke har behov for en masse kodning.
Gør opmærksom på din hjemmeside
Sidst men ikke mindst skal du have styr på markedsføringen af din hjemmeside. Det betyder, at du skal gøre opmærksom på den, således din målgruppe også ser den. Og det kan du blandt andet gøre via en lang række forskellige online marketing discipliner som for eksempel SoMe, content, Google Ads, email markedsføring, SEO og meget, meget andet.